28/04/10 - 19:51

Zwemschool

ZWEMSCHOOL (LIDMAATSCHAP PER JAAR)

 Vanaf deze groep behoren de kinderen tot volwaardige leden van de zwemclub. Dit betekent dat de overgangen naar een hogere groep tijdens het jaar gebeuren en niet cursusgebonden zijn. Kinderen die (nog) niet over kunnen, blijven in dezelfde groep tot ze voldoende kennis hebben om over te gaan. De overgangsproeven hebben plaats eind mei, en eind november..

 “ORKA'S” (groene badmuts) 

* Vervolmaken rugslag

  • Rugcrawl volledig herhalen.
  • Werken op uithouding op de rug.

* Starten op de rug

* Benen crawl

  • Beenslag crawl met plank en zonder plank.
  • Zijwaartse ademhaling crawl met plank en zonder plank.

*Armbeweging crawl

  • Haaienvin - tot aan het middel en terug.
  • Haaienvin - hoofdtik - boven het water insteken in het water. Eerst met de ene arm, dan met de andere arm aan de kant aanleren en nadien in het water.
  • Met de vingertoppen door het water slepen.
  • Afslag crawl met en zonder plank.
  • Volledige constante armbeweging van de crawl.

*Duiken

  • Basis duiken - al knielend daarna rechtstaand.

*Keerpunt crawl

  • Koprol in het water - vanuit lig vertrekken - met behulp van een noodle.
  • Al zwemmend een koprol maken.
  • Koprol aan de muur

OPGELET: Lange slagen bij crawl.

*Duur

  • Totaal aantal lessen, reeks van ± 37 lessen. Gewoonlijk halen de kinderen het einddoel na een reeks van 37 lessen ( ongeveer een half jaar). Kinderen met minder talent hebben twee reeksen nodig, dus een volledig jaar om het einddoel te bereiken.

*Lessen

  • Dinsdag: 18.00 tot 19.00u (klein bad)
  • Woensdag: 18.00 tot 19.00u (groot bad)

 

 

 “ZEEHONDEN” (blauwe badmuts) 

*Vervolmaken van de crawl

  • Om de drie slagen ademhalen.

*Onderhouden van de rugslag

*Benen schoolslag

  • Aan de kant aanleren
  • Stretchoefening - al zittend op de knieën zich laten zakken tussen de benen, benen zijwaarts gehoekt en zachtjes naar achter leunen, voeten zijn gehoekt.
  • Op de rug met plank boven de knieën(knieën mogen de plank niet raken maar wel de heup)
  • Benen schoolslag op de buik met combinatie ademhaling(benen volledig sluiten en tussen elke slag 2 seconden glijden) met en zonder plank.
  • Benen intrekken = ademen, benen uitduwen = uitblazen.

*Armbewegingen schoolslag

  • Al stappend - smalle beweging, handen mogen niet voorbij de schouders komen, armen sluiten, boekje maken, snel naar voor brengen, vooraan drijven, vlotte beweging achteraan.
  • Eventueel met noodle onder de armen schoolslag laten uitvoeren(indien handen te ver naar achter gaan).
  • Armen schoolslag en benen crawl.

*Volledige schoolslag

  • Uitdrijven !!

*Start

  • Rugslag: achterwaarts, boven water, direct een pijl vormen, leren doorzwemmen(eerst 1 arm naar achter en dan volledige rugslag verder).
  • Crawl en schoolslag - duiken al staand.

*Keerpunt

  • Schoolslag - geen onderwaterbeweging
  • Crawl - koprol tegen de muur

*Duur

  • Totaal aantal lessen, reeks van ± 37 lessen. Gewoonlijk halen de kinderen het einddoel na een reeks van 37 lessen ( ongeveer een half jaar). Kinderen met minder talent hebben twee reeksen nodig, dus een volledig jaar om het einddoel te bereiken. 

*Lessen

  • Maandag: 18.00 tot 19.00u 
  • Dinsdag: 18.00 tot 19.00u 

 

KIKKERS” (witte badmuts) 

*Onderhouden rugslag en crawl

*Vervolmaken schoolslag

*Aanleren grove vorm vlinderslag

  • Benen vlinderslag aanleren - met armen naast het lichaam, achterwerk naar boven brengen op een ritme ( voor constante beweging).
  • Vlinderslag armen - 3x links, 3x rechts,1x volledig - voorwaarts komen ademhalen.

*Keerpunten

  • Onder water kicks met de benen aanleren.
  • Rugslag: naar de vlaggetjes kijken.
  • Crawl: niet naar voor komen ademhalen maar zijwaarts.
  • Schoolslag: sleutelgat aanleren.

*Start

  • Grijpstart.

*Duur

  • Totaal aantal lessen, reeks van ± 37 lessen. Gewoonlijk halen de kinderen het einddoel na een reeks van 37 lessen ( ongeveer een half jaar). Kinderen met minder talent hebben twee reeksen nodig, dus een volledig jaar om het einddoel te bereiken. 

LESSEN

  • Dinsdag: 18.00 tot 19.00u
  • Woensdag: 18.00 tot 19.00u 

 

Inschrijvingsformulier

Sponsors