Op zaterdagochtend 22 februari’25 volgden onze TSZ-lesgevers een opleiding van de zwemfederatie over “Leerstoornissen in de zwemles”. Tijdens deze vorming kregen ze inzicht in hoe kinderen met leerstoornissen zoals dyslexie, dyspraxie of ADHD de zwemles ervaren. Ze leerden praktische technieken om deze kinderen beter te begeleiden en hen meer zelfvertrouwen in het water te geven. Het doel is om een veilige en motiverende leeromgeving te creëren waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Onze lesgevers kregen concrete tips om instructies duidelijker over te brengen en bewegingen visueel te ondersteunen. Ook het belang van geduld en positieve bekrachtiging werd benadrukt. Door deze opleiding kunnen we onze zwemlessen nog inclusiever en effectiever maken.
We streven ernaar om elk kind, ongeacht zijn of haar uitdagingen, met plezier en succes te laten zwemmen. Dit toont ons engagement om kwalitatieve zwemlessen aan te bieden voor iedereen. Dank aan de Zwemfederatie voor deze waardevolle opleiding!

